مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 07:552021-07-04اقتصادي

حوضچه یک و 5 تالاب هورالعظیم به طور کامل آبگیری نمی شوند


استاندار خوزستان به رهاسازی آب از سد کرخه اشاره کرد و گفت: حوضچه یک و پنج تالاب هورالعظیم به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی شوند.

- ، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر امروز یکشنبه ضمن بازدید از تالاب هورالعظیم اظهار کرد: امروز بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و پنج حوضچه این تالاب داشتیم.

وی با بیان اینکه حوضچه یک و پنج تالاب به دلیل سطح ارتفاعی که دارند به طور کامل آبگیری نمی شوند، افزود: در حال حاضر آب از مسیر کرخه رهاسازی شده و 50 درصد آبگیری صورت گرفته است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه حوضچه های دو، سه و چهار بالای 80 درصد آبگیری شدند، بیان کرد: طبق مصوبه ستاد سازگاری با کم آبی مقرر شده بود که 250 میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم برسد اما تاکنون حدود 50 میلیون مترمکعب رسیده و تا شهریورماه سال جاری تلاش می کنیم که حدود 200 میلیون مترمکعب آب رسانی انجام شود.

سلیمانی دشتکی افزود: در حال حاضر دو مشکل در رسیدن آب به هورالعظیم وجود دارد که یکی از آنها شلتوک کاری های فراوانی است که در مسیر آب به هورالعظیم شکل گرفته است .

وی به اهمیت محیط زیست بر زندگی در کل استان و کشور اشاره کرد و گفت: آسیب دیدن محیط زیست تبعات مختلفی را به دنبال دارد و بر زندگی همه مردم تأثیر خواهد گذاشت که ازاین رو از فرمانداران و نیروی انتظامی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوضچه یک و 5 تالاب هورالعظیم به طور کامل آبگیری نمی شوند

حوضچه یک و 5 تالاب هورالعظیم به طور کامل آبگیری نمی شوند