مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 08:152021-07-04بين الملل

عبور پروازهای ایرلاین اروپایی از آسمان ایران دیشب کلید خورد


معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از عبور لوفت هانزا از آسمان ایران به عنوان اولی ایرلاین اروپایی از دی ماه 1398 تا کنون در شب گذشته خبر داد.

- ، در حالی که آسمان ایران همواره در نوتام های صادره از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان امن ترین آسمان منطقه معرفی شده و ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) نیز همواره ادعای برخی کشورهای استکباری در خصوص نا امن بودن آسمان کشورمان را رد کرده، اما تبلیغات آمریکا و متحدان آن سبب شده بود تا برخی کشورهای اروپایی عبور از آسمان ایران را تحریم کنند.

افزون بر این اتفاق (سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در 18 دی ماه 1398) که بهانه ای برای تحریم آسمان کشورمان از سوی کشورهای استکباری و برخی همدستان دولت آمریکا شد، کرونا نیز کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران را تشدید کرد و سبب شد تا تعداد پروازهای عبوری که در سال 1398 بر اساس آمارهای اعلامی شرکت فرودگاه ها، به طور متوسط 23 تا 28 هزار سورتی پرواز در هر ماه بود، به 5 تا 10 هزار سورتی پرواز به طور متوسط در هر ماه در سال 1399 کاهش دهد.

با این حال در سال جاری شاهد افزایش و رشد تعداد پروازهای عبوری از ابتدای سال هستیم و روندی که در زمستان سال گذشته آغاز شده بود، در بهار امسال نیز ادامه یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور پروازهای ایرلاین اروپایی از آسمان ایران دیشب کلید خورد

عبور پروازهای ایرلاین اروپایی از آسمان ایران دیشب کلید خورد