مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-04اقتصادي

آلودگی پلاستیکی، فاجعه ی انسانی برای محیط زیست است


سالانه حدود 185 هزار و روزانه 500 تن پلاستیک در ایران تولید می شود و بعضی منابع هم مصرف پلاستیک در ایران را روزانه بیش از سه هزار تن و سالانه حدود یک میلیون تن عنوان کرده اند.

- تقریبا در هر فروشگاهی که پا بگذاریم چند مدل کیسه ی پلاستیکی وجود دارد که می توانیم به راحتی خریدهایمان را در آن ها بگذاریم.

فرقی ندارد از یک خرده فروش خرید می کنیم یا یک فروشگاه برند بزرگ و مشهور، کالاهایی که خریده ایم در کیسه های پلاستیکی مختلف دریافت می کنیم و با آن ها به خانه برمی گردیم.

اما بعد از برگشت به خانه چه اتفاقی می افتد؟ خریدها را به سرعت از کیسه های پلاستیکی خارج کرده و کیسه ها را دور می اندازیم.

اصلا به این موضوع فکر کرده اید که سالانه چه مقدار کیسه ی پلاستیکی دور می ریزیم و این کار چه تأثیری بر محیط زیست دارد؟ تا به حال به زندگی بدون کیسه ی پلاستیکی فکر کرده اید؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، امروز می خواهیم به بهانه ی روز جهانی بدون کیسه ی پلاستیک کمی درباره ی تأثیر پلاستیک بر اکوسیستم محیط زیست و سلامت مان صحبت کنیم و چند راهکار برای جایگزینی با کیسه ی پلاستیکی را بررسی کنیم.

تأثیرات منفی پلاستیک بر اکوسیستم محیط زیست آلودگی پلاستیکی جهانی به معنای واقعی کلمه یک فاجعه ی انسانی و محیط زیستی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی پلاستیکی، فاجعه ی انسانی برای محیط زیست است

آلودگی پلاستیکی، فاجعه ی انسانی برای محیط زیست است