مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 08:352021-07-04سياسي

«سرو سربه زیر»؛ روایتی مستند از زندگی سردار شهید دماوندی


«سرو سربه زیر» نام کتابی به نویسندگی میثم غلام پور است که بخشی از زندگی شهید مجتبی کربلای مهدی سردار دماوندی را روایت می کند.

- خبرگزاری فارس از دماوند؛  مجتبی و فاطمه که دوره نامزدی شان را می گذراندند، کیلومترها پایین تر از شهرشان، توی مرز ایران و عراق اتفاق هایی داشت رخ می داد؛ خبرهایی که از جنوب می رسید، خوشایند نبود.

نطفه یکی از مهم ترین و تلخ ترین رویدادهای تاریخ معاصر کشورمان داشت بسته می شد؛ تابستان 59 خبرها روزبه روز نگران کننده تر می شد تا اینکه آخرین روز شهریورماه، همانی که نمی بایست، شد.

عراق بعد از مدت ها کش وقوس دست به حمله همزمان به چند شهر ایران زد و این معنایش، شروع رسمی جنگی تلخ و طولانی بود؛ مجتبی توی آن وضعیت که مسؤولیتش سنگین تر هم شده بود و وقت آزادش کمتر، دیگر فرصت زیادی گیرش نمی آمد برای دیدن فاطمه.

متن بالا بخش کوتاهی از زندگی سردار شهید مجتبی کربلای مهدی است که در کتابی با عنوان سرو سربه زیر به قلم میثم غلامپور روایت شده و به همین بهانه، گفت وگویی با این نویسنده جوان دماوندی داشتیم که در ادامه می خوانید.

فارس: کار نویسندگی و پژوهش را از چه زمانی شروع کردید؟ غلامپور: کار نوشتن را با روزنامه نگاری آغاز کردم و شروع فعالیت روزنامه نگاری ام هم از دوره دبیرستان با نوشتن در نشریات محلی بود؛ بعدها آرام آرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرو سربه زیر»؛ روایتی مستند از زندگی سردار شهید دماوندی

«سرو سربه زیر»؛ روایتی مستند از زندگی سردار شهید دماوندی