مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 08:402021-07-04بين الملل

تحولات اخیر افغانستان به کجا می انجامد؟


همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، موج جدید حملات طالبان به شهرستان های مختلف این کشور شدت گرفته و طالبان براساس برخی آمار تاکنون حدود 80 شهرستان افغانستان را به تصرف در آورده است.

- خبرگزاری فارس، همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، موج جدید ورود نیروهای طالبان به شهرستان های مختلف این کشور شدت گرفته است.

طالبان براساس برخی آمار تاکنون بیش از 78 فرمانداری در افغانستان را به تصرف در آورده و کشمکش در اکثر ولایت های این کشور نیز به شدت در جریان است.

براساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان، تمام نظامیان خارجی باید در اول ماه می (11 اردیبهشت ماه) سال جاری میلادی و در صورت اجرای بندهای مهم این توافقنامه از جمله تعهد طالبان مبنی بر قطع رابطه با القاعده و همچنین آغاز مذاکرات بین الافغانی، افغانستان را ترک کنند.

در حال حاضر مذاکرات بین الافغانی به دلیل عدم اعتماد، افزایش خشونت و اختلاف نظر در مورد موضوعات مختلف تاکنون پیشرفتی نداشته و به نوعی با بن بست مواجه شده است.

اما جو بایدن، رییس جمهور آمریکا تصمیم گرفته است که بدون لحاظ کردن بندهای توافقنامه تمام نظامیان آمریکایی تا روز 11 سپتامبر از افغانستان خارج شوند که این موضوع موج جدید حملات طالبان به شهرها را در پی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحولات اخیر افغانستان به کجا می انجامد؟

تحولات اخیر افغانستان به کجا می انجامد؟