مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 09:052021-07-04سياسي

هورالعظیم از بالا آب دارد و در عمق، هیچ!


کاهش بارندگی ها و در پی آن خشکسالی، در تابستان امسال شرایط بسیار سختی برای تالاب هورالعظیم به وجود آورده و باعث مرگ ماهیان و سایر آبزیان و گاومیش ها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بر اساس آنچه سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده، برای بهبود وضعیت هورالعظیم از چند روز پیش 100 میلیمتر در ثانیه آب از سد کرخه به سمت پایین دست رهاسازی شده است.

صبح امروز (13 تیرماه) نیز استاندار خوزستان در بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم با اشاره به رهاسازی آب از سد کرخه گفت که 50 درصد از هورالعظیم آبگیری شده است.

در مقابل اما نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بازدید هوایی انجام شده از تالاب هورالعظیم گفت: بحرانی که امروز در تالاب هورالعظیم و روستاهای اطراف آن به وجود آمده است را باید از نزدیک مشاهده کرد و بازدید هوایی از تالاب اثر چندانی ندارد، زیرا نمی توان به عمق فاجعه ای که در تالاب در حال اتفاق است، پی برد.

قاسم ساعدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازدید هوایی مسئولان از تالاب هورالعظیم مطلوب نیست و بی فایده است زیرا وقتی از بالا به تالاب نگاه می کنیم ممکن است آب ببینیم اما عمق آب را نمی توانیم تشخیص دهیم.

وی افزود: مساله اصلی در هورالعظیم، عمق آب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورالعظیم از بالا آب دارد و در عمق، هیچ!

هورالعظیم از بالا آب دارد و در عمق، هیچ!