مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 10:452021-07-04دانش

هشدار درباره ذوب شدن یخ های قطبی


یکی از بحران هایی که جوامع بشری را در قرن اخیر به شکل جدی تهدید می کند و باعث ایجاد چالش های اساسی در مقیاس های مختلف بر روی کره زمین شده بحث گرمایش جهانی و تغییر اقلیم است.

- فرجامی با بیان اینکه این امر باعث خواهد شد کره زمین تغییر در روند گیاهی و جانوری را تجربه کند، اظهار کرد: تغییر اقلیم و عکس العمل یخ های قطبی بر این پدیده باعث خواهد شد زندگی میلیون ها نفر در سواحل مختلف به خطر بیفتد.

رییس مرکز ملی تحقیقات جنوبگان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ادامه داد: از اهمیت یخ های قطبی می توان به این جنبه اشاره کرد که صفحات یخی قطب جنوب بخش جدایی ناپذیر از سیستم آب و هوایی کل کره زمین است که بازخوردهای مهم را در سراسر جو، اقیانوس و زمین را کنترل می کنند، ولی افزایش دمای کره زمین باعث ذوب شدن یخ های قطبی شده که علاوه بر تاثیر مستقیم بر زندگی موجودات زنده منطقه، ایجاد حلقه های بازخوردی را موجب می شود که این امر تسریع در امر گرم شدن بیشتر کره زمین را در پی دارد.

وی با بیان اینکه اما نکته قابل توجه این است که آب شدن یخ های قطب جنوب نقش قابل چشمگیرتری در افزایش سطح دریاها دارد، اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام یافته، برخی محققین بر این باور هستند که ذوب شدن صفحات جنوبگان به شکل عجیبی می تواند سطح آب دریاها را افزایش دهد و باعث ایج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره ذوب شدن یخ های قطبی

هشدار درباره ذوب شدن یخ های قطبی