مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 11:502021-07-04اقتصادي

تقویت ارتباط موثر میان صنایع و دانشگاه تبریز با استفاده از کارگزاران علم و فناوری


دانشگاه تبریز در راستای ایجاد ارتباطی موثر میان صنعت و دانشگاه باشرکت «پیشگامان علم و فناوری های عصر تدبیر» تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دکتر ابراهیم بابایی مدیر امور فناوری دانشگاه تبریز با بیان اینکه در دهه های اخیر دانشگاه های نسل سوم از طریق همکاری دانشگاه و صنعت تأثیر به سزایی در رشد شاخص های تبدیل دانش به ثروت و توسعه اقتصادی در دنیا داشته اند، گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی در سال 2020، کشور ایران در شاخص ارتباط صنعت و دانشگاه، در رتبه 117 جهان قراردارد.

بنابراین علی رغم روند رو به رشد شاخص های مربوط به تولید علم و سرمایه های انسانی در ایران، کشورمان نتوانسته از دانش موجود برای بهبود شرایط اقتصادی استفاده نماید.

با این وجود بسیاری از کشورهای دنیا با شاخص نیروی انسانی پایین تر، رتبه های تک رقمی در شاخص همکاری دانشگاه با صنعت داشته و  نقشی اساسی در توسعه اقتصادی کشورشان دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دانشگاه های کشور نیز در حال تحقق اهداف دانشگاه های نسل سوم دنیا می باشند، به دنبال پاسخ این سوال  می باشند که دانشگاه های نسل سوم تراز اول دنیا برای تحصیل این اهداف و تبدیل دانش موجود در دانشگاه ها به ثروت و توسعه اقتصادی چه تجربه ای را از سر گذرانده است؟ پاسخ به این سوال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت ارتباط موثر میان صنایع و دانشگاه تبریز با استفاده از کارگزاران علم و فناوری

تقویت ارتباط موثر میان صنایع و دانشگاه تبریز با استفاده از کارگزاران علم و فناوری