مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 13:202021-07-04سياسي

کریم سنجابی، از اعلامیه 3 امضایی تا بیانیه 3 ماده ای


سیزدهم تیرماه 1374 و درست 26 سال پیش دکتر کریم سنجابی پس از یک عمر سیاست ورزی در خارج از ایران درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در ادامه یادداشتش در عصر ایران نوشت: هر چند در زمره یاران و وزیران دکتر محمد مصدق بود و کوشید به آرمان های او وفادار بماند اما در جریان انقلاب 1357 نتوانست در قامت یک رهبر مستقل ملی خود را در برابر یا حتی کنار امام خمینی مطرح کند و گزاف نیست اگر گفته شود مقهور هوش استثنایی سیاسی رهبر فقید انقلاب شد.

رؤیا و آرزوی سنجابی این بود که مصدق دیگری تصور و تصویر شود و از این که روزنامه ها درباره ملاقات او و امام خمینی در نوفل لوشاتوی پاریس تیتر بزنند: دیدار رهبران ملی و مذهبی به وجد می آمد اما نه او مصدق بود و نه امام، کاشانی و البته این سخن به این معنی نیست که خود را چون مصدق می دید.

مراد این است که آرزو داشت چنین دیده شود و نشد.

در زندگی سیاسی دکتر کریم سنجابی - زاده 1283 خورشیدی در محل ییلاقی ایل سنجابی و فرزند سردار ناصر و نواده شیرخان صمصام الملک رییسان ایل سنجابی - نکات قابل نقل، فراوان است و در یک یادداشت نمی گنجد.

هر چند در دوران دکتر مصدق از یاران و مشاوران و وزیران او بود و پس از کودتای 28 مرداد 1332 مدتی را در اختفا گذراند تا آب ها از آسیا بیفتد اما از سال های 1356 تا 1358 در زندگی او بر نکات برجسته ای می توان انگش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریم سنجابی، از اعلامیه 3 امضایی تا بیانیه 3 ماده ای

کریم سنجابی، از اعلامیه 3 امضایی تا بیانیه 3 ماده ای