مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 تیر 1400 ساعت 15:002021-07-04اقتصادي

هورالعظیم خشک شود، ریزگردها مردم خوزستان را بیچاره می کند


استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می کند و سلامت مردم را به خطر می اندازد.

- ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می کند و سلامت مردم را به خطر می اندازد.

قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (13 تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تالاب هورالعظیم دارای 5 حوضچه است که حوضچه های یک و 5 دارای ارتفاع هستند و در بهار نیز آبگیری این دو حوضچه به صورت کامل انجام نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در بازدید هوایی که امروز از هورالعظیم انجام شد، وضعیت حوضچه های 2، 3 و 4 خوب بود.

حوضچه های شماره یک و 5، حدود 50 درصد و حوضچه های 2، 3 و 4 بیش از 80 درصد آبگیری شده بودند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وسعت این حوضچه ها متفاوت است.

حوضچه شماره یک حدود 8 هزار هکتار، حوضچه شماره 5 حدود 20 هزار هکتار و حوضچه های 2، 3 و 4 جمعا حدود 110 هزار هکتار مساحت دارند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به مشکلاتی که در حوضه آبریز کرخه در خصوص کمبود آب وجود دارد، گفت: قرار بود حدود 250 میلیون مترمکعب آب از بستر رودخانه تا پایان شهریور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورالعظیم خشک شود، ریزگردها مردم خوزستان را بیچاره می کند

هورالعظیم خشک شود، ریزگردها مردم خوزستان را بیچاره می کند