مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 03:552021-07-05سياسي

حرم شاهچراغ؛ مدفن مردانی از خاندان زند


حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، نگین فیروزه ای شهر شیراز است که مدفن بزرگان و علما و فضلای بسیاری در طول تاریخ بوده و برخی از آنها نیز تاکنون ناشناخته مانده اند و شاید کمتر کسی بداند که مردانی از خاندان زندیه در این حرم مطهر آرمیده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، پایتختی شیراز در دولت زندیه و وجود آثار باستانی این دوران و خدماتی که در این دوره انجام شد، برگ زرینی در تاریخ شهر شیراز است که روح شجاعت و پاکدستی و نجابت این افراد، در نمادهایی همچون ارگ کریم خان و حمام و بازار وکیل و دیگر آثار باقی مانده از این دوره نفس می کشد.

بسیاری از خیابان ها و اماکن تارخی شهر شیراز به نام افرادی از خاندان زند است ولی کمتر کسی می داند که مردان بزرگی از این خاندان تاریخ ساز در حریم احمدی و محمدی(ع) دفن شده اند.

دفن افراد در اماکن متبرکه نشان از ارادت آن افراد است و دین مداری خاندان زند و عدالت محوری کریم خان در میان پادشاهان ایرانی سرآمد است.

در جستجوی مدفونین در حرم امن حضرت احمدبن موسی(ع)، دو تن از مردان این خاندان  نیز وجود دارد که مختصری از زندگی شان را بیان می کنیم.

  یکی از این افراد صادق خان زند است، وی که یکی از رجال مهم دوران حکومت زندیه و برادر کریم خان زند مشهور به وکیل الرعایا است، در  سال 1142 هجری قمری در شیراز متولد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرم شاهچراغ؛ مدفن مردانی از خاندان زند

حرم شاهچراغ؛ مدفن مردانی از خاندان زند