مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 04:102021-07-05پزشكي

رصد وضعیت سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم


مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: رصد وضعیت سلامت دانشجویان از نظر سلامت جسمی در دستور کار وزارت علوم است و پایش سلامت دانشجویان در سالیان اخیر به شکل جدی دنبال شده است.

- به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر مجید صفاری نیا در گردهمایی آنلاین رؤسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه های کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد گفت: نقش مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها در سالیان گذشته و بویژه در شرایط کرونایی بر کسی پوشیده نیست و مسئولان وزارت علوم حمایت از این مراکز را یک اصل می دانند.

وی با تاکید بر پیوند و ارتباط سلامت جسمی و روانی در همه افراد جامعه گفت: تحلیل وضعیت جسمانی دانشجویان بر اساس غربالگری طرح پایش سلامت در حال انجام است و به زودی گزارش آن برای مسئولان ارائه می شود که از نظر چاقی، میزان تحرک، میزان چربی و قند خون و … دانشجویان با چه شرایطی وارد دانشگاه شده اند و در طول دو یا سه سال چه تغییراتی کرده اند.

وی افزود: همانگونه که مشکلاتی مانند مصرف دخانیات در سطح جامعه وجود دارد و همه به آن حساس هستند، دانشگاه نیز بخشی از جامعه است و ما باید به این موارد حساس باشیم و برای کاهش کوچک ترین میزان آسیب های اجتماعی هم تلاش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد وضعیت سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم

رصد وضعیت سلامت جسمی دانشجویان در دستور کار وزارت علوم