مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 06:452021-07-05اقتصادي

نقدینگی سرگردان باید به بورس برود


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه می توان نقدینگی سرگردان را به بازار سرمایه هدایت کرد، گفت: فرایند عرضه اولیه می تواند به عمق بازار و هدایت درست نقدینگی به تامین مالی صنایع و شرکت ها کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، حمیدرضا جیهانی، کارشناس بازار سرمایه درباره دلایل عدم توان بازار سرمایه در تامین مالی شرکت های خُرد و تولیدکنندگان و تقسیم سهم متناسب با نظام بانکی در تامین مالی بنگاه ها، گفت: وظیفه بورس در تمام دنیا تامین مالی شرکت ها و صنایع است که این کار از طریق بازار عرضه اولیه انجام می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بازار عرضه اولیه به بازاری گفته می شود که شرکت ها سهام خود را در آن عرضه می کنند و سهامداران خُرد بازارهای مالی از طریق خرید سهام، سهامدار محسوب می شوند و با ورود پول این گروه تامین مالی شرکت ها برای ادامه حیات، سرمایه در گردش یا تغییر و توسعه صورت می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بازار ایران اظهار داشت: بازار سرمایه ایران بازار اولیه تحت عنوان IPO یا عرضه اولیه سهام است، مرحله بعدی از طریق بازار ثانویه انجام می شود که در افزایش سرمایه های آتی با در نظر گرفتن حق تقدم ها و آورده های نقدی تاثیر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدینگی سرگردان باید به بورس برود

نقدینگی سرگردان باید به بورس برود