مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 07:402021-07-05اقتصادي

شهرداری بافت تاریخی اهواز ایجاد می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با اشاره به آغاز احیای بافت تاریخی اهواز، از آغاز بازآفرینی شهری در آینده نزدیک خبر داد.

- سیدحکمت اله موسوی در آیین آغاز پروژه مرمت و ساماندهی معابر بافت تاریخی اهواز که امروز (14 تیرماه) انجام شد، اظهار کرد: از شهرداری اهواز و راه و شهرسازی خوزستان بابت آغاز یک کار مشارکتی برای حفظ، مرمت و نگهداری بافت تاریخی تشکر می کنم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: منابع مالی این پروژه از سوی شهرداری تامین می شود و کارهای فنی و نظارتی در حوزه میراث فرهنگی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در کنار این طرح، به زودی کار در حوزه بازآفرینی آغاز می شود که امسال اعتباری از منابع اداره کل میراث فرهنگی برای آن اختصاص می یابد.

موسوی بیان کرد: برای اولین بار است که چنین کار مشارکتی در راستای حفظ بافت و ابنیه تاریخی در حال انجام است که بسیار نویدبخش است.

در گذشته کارها برعکس بود و در بسیاری از بافت ها به ویژه بافت و ابنیه تاریخی اهواز شاهد تخریب بودیم اما اکنون این رویکرد ناگهان تغییر پیدا کرده است که امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

وی در خصوص پروژه مرمت و ساماندهی معابر بافت تاریخی اهواز گفت: بر اساس ماده 116 برنامه سوم، مقرر شد که محدوده بافت های تاریخی در سطح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری بافت تاریخی اهواز ایجاد می شود

شهرداری بافت تاریخی اهواز ایجاد می شود