مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 09:052021-07-05اجتماعي

پرونده ارتقای چهار منطقه در خراسان شمالی به حفاظت شده روی میز کار محیط زیست


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در حال پیگیری برای ارتقاء چهار منطقه در این استان به مناطق حفاظت شده هستیم.

- اله پور در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: این مناطق شامل منطقه شاه چهان و باغی در شهرستان اسفراین، تخت ایران در شهرستان مانه و سملقان، و شمال و غرب سالوک بین شهرستان های بجنورد و اسفراین است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده این مناطق به سازمان جنگل ها و مراتع ارجاع شده است که پس از اخذ استعلامات لازم در شورای عالی محیط زیست مطرح خواهد شد.

اله پور با اشاره به اینکه منطقه شاه جهان یکی از مناطق مطلوب برای زندگی حیات وحش در این استان بوده است، افزود: برای ارتقای این منطقه از سال گذشته تاکنون طی دو مرحله بازدیدهای لازم از سوی کارشناسان سازمان محیط زیست صورت گرفته است.

وی تاکیدکرد: به علت کاوش های در حال انجام در منطقه آلبلاغ که در شمال پارک ملی ساریگل قرار دارد، حیات وحش مستقر در منطقه ناچار به کوچ اجباری به سمت منطقه شاه جهان شده اند.

این مقام مسئول در ارتباط با ارتقای منطقه باغی نیز گفت: منطقه باغی در ادامه منطقه سالوک قرار دارد و ارتقای آن امر حفاظت را تکمیل می کند.

وی با ارتقای منطقه تخت ایران نیز اشاره کرد و افزود: تخت ایران یک کریدور اصلی میان پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت شده قورخود است که نواحی جنگلی هیرکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ارتقای چهار منطقه در خراسان شمالی به حفاظت شده روی میز کار محیط زیست

پرونده ارتقای چهار منطقه در خراسان شمالی به حفاظت شده روی میز کار محیط زیست