مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 14:302021-07-05بين الملل

کرزی: حضور آمریکا در افغانستان فاجعه بار بوده است


در واپسین روز های خروج نیرو های نظامی ائتلاف به رهبری آمریکا از افغانستان، رییس جمهوری پیشین این کشور به افزایش افراطی گری، تروریسم و پیشروی داعش اشاره و تصریح کرد که حضور آمریکا در افغانستان طی 20 سال گذشته برای این کشور فاجعه بار بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، حامد کرزی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز بیان داشت که از وضع کنونی افغانستان ناراحت و نامید است.

به گفته وی افغانستان به یک استقلال نسبی دست یافته؛ اما درقیاس با ادعایی که آمریکا و متحدانش درباب پایان افراط گرایی، صلح و ثبات در افغانستان مطرح کردند، اوضاع فاجعه بار است.

او در پاسخ به این سووال که شما چه کسی را مقصر وضع کنونی می دانید گفت: رویکرد، سیاست و اقدامات ارتش آمریکا و برخی از متحدانش در افغانستان هولناک بوده است.

آن ها به بهانه مقابله با طالبان روستا های ما را بمباران کردند.

هرچند ما افغان ها مانند سایر جوامع مسائل و مشکلات داخلی داریم، اما درگیری های امروز نتیجه رفتار نیرو های آمریکا و ناتو در افغانستان است.

رییس جمهوری پیشین افغانستان بیان داشت: جامعه جهانی به نام جنگ علیه تروریسم از حضور نظامی آمریکا و ناتو در افغانستان حمایت کرد، اما در طول مدت حضور آن ها بود که داعش در کشور ظاهر شد؛ پس آن ها چطور این مساله را توجیه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرزی: حضور آمریکا در افغانستان فاجعه بار بوده است

کرزی: حضور آمریکا در افغانستان فاجعه بار بوده است