مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 20:252021-07-05پزشكي

زنگ خطر گسترش بیماری سالک در استان سمنان


رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: اگر سالک کنترل نشود، گستره فیزیکی آن افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع را به عنوان زنگ خطری بسیار مهم باید جدی بگیریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، نوید دانایی عصر دوشنبه در قرارگاه استانی مبارزه و مقابله با بیماری سالک که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ریشه کن کردن این بیماری در حال حاضر باید از ذهن خارج شود و این موضوع مهم است که بتوانیم کنترل شیوع این بیماری را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه این مقوله به یک کار و اقدام تیمی و منسجم نیاز دارد، افزود: در حوزه بیماری های واگیردار، باید یک همکاری جدی و همگانی در بین دستگاه های اجرایی متولی امر صورت بگیرد، چراکه اختیار بسیاری از موارد مرتبط با مبارزه و مقابله با بیماری سالک، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان بیان کرد: سال گذشته درگیری بسیار زیادی در حوزه به صورت مستمر انجام شد.

دانایی افزود: به دلیل ترسالی سال گذشته، در تمامی استان هایی در کشور که بیماری سالک در آن مناطق شیوع داشت، بیماری شدت پیدا کرد.

وی گفت: بیماریابی بسیار فعالی در سال 99 در خصوص سالک صورت گرفت که یکی از دلایل افزایش تعداد بیماران در این حوزه، این مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر گسترش بیماری سالک در استان سمنان

زنگ خطر گسترش بیماری سالک در استان سمنان