مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 تیر 1400 ساعت 22:002021-07-05بين الملل

استقرار 20 هزار نظامی تاجیکستان در مرز با افغانستان


امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان دوشنبه شب دستور اعزام 20 هزار نظامی ذخیره برای تقویت مرز این کشور با افغانستان را صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، در اطلاعیه سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان آمده است که رحمان دستور اعزام 20 هزار سرباز ذخیره را در جلسه شورای امنیت [ملی]این کشور صادر کرده است.

براساس این اطلاعیه، در نشست شورای امنیت ملی تاجیکستان، مسأله تضمین امنیت در مناطق مرزی و اتخاذ اقداماتی برای تقویت مرز های این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یک منبع آگاه در کمیته امنیت ملی تاجیکستان نیز روز دوشنبه به خبرگزاری روسی ریانووستی گفت که گروه طالبان در حال حاضر بیش از 70 درصد خط مرزی افغانستان با تاجیکستان را تحت کنترل دارد.

دستور اعزام نظامیان ذخیره تاجیکستان به مرز های این کشور با افغانستان پس از آن صورت می گیرد که بیش از 300 نفر از نیرو های دولتی افغانستان، با عقب نشینی در برابر طالبان به تاجیکستان گریخته اند.

مقامات امنیتی کشور های غربی اعلام کردند که نیرو های طالبان کنترل بیش از 100 منطقه از افغانستان را در اختیار گرفتند، هرچند که خود این گروه مدعی است که تعداد مناطقی که به دست آن ها افتاده است، 200 منطقه در 34 استان است که مساحت نیمی از افغانستان را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 20 هزار نظامی تاجیکستان در مرز با افغانستان

استقرار 20 هزار نظامی تاجیکستان در مرز با افغانستان