مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 03:252021-07-06اقتصادي

قبول دارم قیمت گذاری دستوری صنعت برق را زیان ده کرده است/وزیر نیرو راه حل بدهد


وزیر اقتصاد با بیان اینکه بخشی از مشکلات این روزهای صنعت برق به دلیل شوک های ارزی سال های گذشته است، گفت که می پذیرد قیمت گذاری تکلیفی صنعت برق را زیان ده کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، فرهاد دژپسند در یکصدوپنجمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با اعلام اینکه سال های گذشته نیروگاه های برق کشور از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی استفاده کرده اند، گفت: شوک های ارزی چند سال قبل، متأسفانه بازپرداخت وام های ارزی نیروگاه های برق کشور را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اعلام اینکه شوک های ارزی همیشه بازپرداخت وام های ارزی را با مشکل روبرو می کند، گفت: اوج این مشکلات در سال های 1372 و 1373 اتفاق افتاد که اختلاف قیمت تسهیلات ارزی تبدیل به حساب تعهدات ارزی و ریالی شد و بحران نقدینگی را شکل داد.

رییس شورای گفتگو با تاکید بر اینکه ما در تصمیم گیری هایی مانند مشکلات ایجاد شده در پرداخت تسهیلات ارزی، فقط برای حقوق یک گروه تصمیم گیری نمی کنیم، بلکه با یک نگاه ملی برای حقوق یک جامعه تصمیم گیری می کنیم، گفت: تصمیم گیری درخصوص حل مشکلات ایجاد شده از شوک های ارزی خیلی راحت نیست و باید همه جوانب موضوع را در نظر گرفت.

وی با اعلام اینکه بخشی از افزایش بدهی دولت طی سال گذشته به همین دلیل تهاتر بدهی های بخش خصوصی بوده که به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبول دارم قیمت گذاری دستوری صنعت برق را زیان ده کرده است/وزیر نیرو راه حل بدهد

قبول دارم قیمت گذاری دستوری صنعت برق را زیان ده کرده است/وزیر نیرو راه حل بدهد