مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 04:302021-07-06اقتصادي

پدیده «سالمندان سرراهی» در انتظار جامعه ایرانی!


نرخ رشد جمعیت کشور به زیر یک درصد سقوط کرده است؛ این سقوط جمعیتی کشورمان در حالیست که حدود 68 درصد زنان ایرانی 3 فرزند و بیشتر می خواهند! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، بر اساس آمار رسمی، 20.

4 درصد مردان متأهل کشورمان بدون فرزند، 31.

1 درصد تک فرزند و 31.

7 درصد دو فرزند دارند! به بیان دیگر از هر دو مرد متأهل ایرانی، یک نفر بی فرزند و تک فرزند است .

دیگر لازم به گفتن نیست و همه، زنگ خطر جمعیتی را به وضوح می شنوند! اوضاع جمعیت کشور وخیم و بحرانی است و تنها، اقداماتی عاجل می تواند از این روند جلوگیری کند؛ پدران تک فرزند امروز، سالمندانِ تنهای فردا هستند که مدیون این آب و خاک خواهند بود.

اما بالاخره، گره کور مراقبت از جمعیت و حفظ ساختار جوان جمعیتی ایران عزیز باید باز شود البته در مواردی مردم بی تقصیرند؛ مسئولان باید تمهیدات و برنامه ریزی های دقیقی به ویژه در حوزه های سلامت، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مراقبت، حفظ جوانی و افزایش جمعیت مولد در کشور، انجام دهند و مردم و فعالان اجتماعی نیز باید این امر را جزو مطالبات اصلی خود قرار دهند.

وقت دست روی دست گذاشتن نیست؛ دولت سیزدهم باید از بدو شروع به کار خود دست به کار شود، جمعیت یکی از مهم ترین مسائل روز کشور است؛ یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند، تن او می لرزد، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده «سالمندان سرراهی» در انتظار جامعه ایرانی!

پدیده «سالمندان سرراهی» در انتظار جامعه ایرانی!