مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 04:352021-07-06پزشكي

کودکانی که مصلحتشان زیر سایه کودک همسری جان می دهد


خبر جان باختن کودک 13 ساله سیستان و بلوچستانی هنگام زایمان ، همان چیزی است که این روزها صفحات مجازی فعالین حوزه زنان و کودکان را پر کرده است.

- خبر"جان باختن کودک 13 ساله سیستان و بلوچستانی هنگام زایمان"، همان چیزی است که این روزها صفحات مجازی فعالین حوزه زنان و کودکان را پر کرده است.

خبری که با وجود تکذیب آن از سوی وزارت بهداشت، بهانه ای شد تا بار دیگر ضعف ماده 1041 قانون مدنی در معیارهای تشخیص مصلحت ازدواج کودکان به قانون گذار یادآوری شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگرچه جان باختن دختر 13 ساله حین زایمان از سوی رییس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت تکذیب و اعلام شدکه متوفی 17ساله و به دلیل مشکلات کلیوی و 67 روز پس از زایمان فوت شده است؛ اما همچنان نگرانی از جان باختن کودک همسران 13 ساله و کمتر، آن هم به هنگام زایمان در بین فعالین حوزه زنان و کودکان وجود دارد.

طبق ماده 1041 قانون مدنی عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن 13 سال تمام شمسی و پسرقبل از رسیدن به سن 15 سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح ؛ ماده ای که سال ها است بر سر 13 سال تمام شمسی و 15 سال تمام شمسی آن میان صاحب نظران بحث است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکانی که مصلحتشان زیر سایه کودک همسری جان می دهد

کودکانی که مصلحتشان زیر سایه کودک همسری جان می دهد