مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 04:552021-07-06اقتصادي

تاثیرات حذف مالیات بر ارزش افزوده از سود تسهیلات لیزینگ


دبیر انجمن ملی لیزینگ ایران ضمن بیان اینکه در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده سود تسهیلات شرکت های لیزینگی از این مالیات معاف شده اند، درباره نرخ سود این تسهیلات و چگونگی دریافت آن نیز توضیحاتی ارائه کرد.

- دبیر انجمن ملی لیزینگ ایران ضمن بیان اینکه در قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده سود تسهیلات شرکت های لیزینگی از این مالیات معاف شده اند، درباره نرخ سود این تسهیلات و چگونگی دریافت آن نیز توضیحاتی ارائه کرد.

  محمدهادی موقعی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سال 1387 که قانون موقت مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد، در بند 11 از ماده 12 آن، خدمات بانکی و اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.

به عبارت دیگر، مشتریانی که از بانک ها و موسسات اعتباری تسهیلات می گرفتند، سود تسهیلات آن ها از مالیات بر ارزش افزوده معاف بود اما سازمان امور مالیاتی در آن زمان صرفا به دلیل اینکه نام شرکت های لیزینگی در این ماده ذکر نشده بود، سود تسهیلات شرکت های لیزینگی را مشمول مالیات بر ارزش افزوده دانست که از نظر رقابتی به صنعت لیزینگ کشور که در آن زمان تازه در حال رشد بود، ضربه بسیار بزرگی وارد کرد و این صنعت مشتریان بالقوه خود را از دست بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیرات حذف مالیات بر ارزش افزوده از سود تسهیلات لیزینگ

تاثیرات حذف مالیات بر ارزش افزوده از سود تسهیلات لیزینگ