مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:202021-07-06پزشكي

خطر نفوذ نانومواد به کار رفته در محصولات مراقبت پوست به سد خونی مغز!


یک گروه بین المللی از پژوهشگران در بررسی جدیدی دریافته اند که برخی از نانومواد به کار رفته در محصولات مراقبت پوست می توانند به سد خونی مغز نفوذ کنند و پیامدهای منفی به همراه داشته باشند.

- خطر نفوذ نانومواد به کار رفته در محصولات مراقبت پوست به سد خونی مغز! یک گروه بین المللی از پژوهشگران در بررسی جدیدی دریافته اند که برخی از نانومواد به کار رفته در محصولات مراقبت پوست می توانند به سد خونی مغز نفوذ کنند و پیامدهای منفی به همراه داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه بیرمنگام، یک پژوهش جدید نشان می دهد که نانومواد موجود در محصولات مراقبت سلامتی براساس شکل خود می توانند با جریان خون از سد خونی مغز عبور کنند و آثار عصبی بالقوه ای را ایجاد کنند که می توانند مثبت یا منفی باشند.

دانشمندان دریافتند که نانومواد مبتنی بر فلزاتی مانند اکسید روی و نقره می توانند از یک مدل درون کشتگاهی سد خونی مغز عبور کنند و بر سلامتی سلول های آستروسیت که واکنش های عصبی را کنترل می کنند، تاثیر بگذارند.

پژوهشگران باور دارند که کشف آنها، به طراحی نانومواد ایمن کمک می کند و هنگام درمان بیماری مغزی می تواند راه های جدیدی را برای هدف قرار دادن مکان های که دستیابی به آنها دشوار است، ارائه دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر نفوذ نانومواد به کار رفته در محصولات مراقبت پوست به سد خونی مغز!

خطر نفوذ نانومواد به کار رفته در محصولات مراقبت پوست به سد خونی مغز!