مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:352021-07-06اقتصادي

ادامه طرح خشکه کاری برنج در فارس


مدیر جهادکشاورزی شهرستان شیراز گفت: امسال نیز همانند سال گذشته طرح خشکه کاری برنج در این شهرستان اجرایی شده است اما توسعه این طرح، در گرو انجام تحقیقات علمی و توجه به الزامات ترویجی بوده و یک اقدام زمان بر محسوب می شود.

- ذبیح الله سیروسی سه شنبه 15 تیر در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه مزرعه الگوی خشکه کاری برنج با وسعت 2500 مترمربع در اسماعیل آباد شهرستان شیراز ایجاد شده است، گفت: این طرح که سال گذشته اوایل خرداد برای نخستین بار اجرا شد، یک روز در میان، به مدت یک ساعت با سیستم نواری، نشاء برنج کاشته شده آبیاری شد.

او با بیان اینکه ما قصد داریم ساختار شکنی کنیم و روش کاشت برنج را تغییر دهیم لذا مقاومت کشاورزان با آن طبیعی و معمول است، اظهار کرد: کشاورزان پیشرو و علاقمند می توانند با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز از این مزرعه بازدید و سرکشی داشته باشند.

به گفته سیروسی؛ کشت مرسوم برنج به صورت غرقابی بوده حال با روش جدید خشکه کاری، تولید ممکن است به اندازه روش غرقابی نباشد از این رو کشاورزان برای پذیرش آن مقاومت می کنند اما راه حل این است که اول آگاهی کشاورز را بالا ببریم و در ثانی بر روی روش خشکه کاری کار تحقیقاتی انجام بدهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه طرح خشکه کاری برنج در فارس

ادامه طرح خشکه کاری برنج در فارس