مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:352021-07-06اقتصادي

قاچاق لوازم خانگی یک میلیارد دلار و از طریق تجارت مرزی است


رییس ستاد مبارزه با قاچاق با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی 1میلیارد دلار است، گفت:کالاهای خارجی از طریق تجارت مرزی وارد می شود و تلاش داریم در قالب یک طرح تجارت مرزنشینی راساماندهی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمبنی بر اینکه واردات لوازم خانگی طی 3 سال گذشته ممنوع بوده و ستاد مبارزه با قاچاق نیز آمارهای زیادی برای مقابله با قاچاق این محصول می دهد، با این حال در بازار لوازم خانگی خارجی به صورت محسوس وجود دارد، توضیح داد: در گذشته واردات رسمی و غیررسمی لوازم خانگی زیاد بود اما از سال 97 واردات این محصول ممنوع شد و تولید داخل نیز رونق گرفت و اکنون سهم تولیدات داخلی از بازار داخلی به 60 درصد رسیده است.

مویدی افزود: باقی نیاز جامعه باید از محلی پاسخ داده شود.

به لحاظ اینکه معافیت هایی برای مرزنشینان در نظر گرفته ایم و تجارت مرزنشینی فعال است، نمی توانیم به صورت مطلق از آنها این فرصت را بگیریم.

وی ادامه داد: در بازار چند درصد کالای خارجی وجود دارد که از همین معافیت های مرزنشینی وارد می شود تولید اگر به صورت باکیفیت افزایش یابد سهم خارجی ها از بازار به کمترین حد می رسد.

مویدی در مورد سهم 2.

5 میلیارد دلاری لوازم خانگی خارجی در بازار، گفت: حدود 6 میلیارد دلار معافیت مرزنشینی در کشور داریم اگر 2 میلیارد برای لوازم خانگی باشد عدد بزرگی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق لوازم خانگی یک میلیارد دلار و از طریق تجارت مرزی است

قاچاق لوازم خانگی یک میلیارد دلار و از طریق تجارت مرزی است