مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 05:552021-07-06اقتصادي

دستگاهی که در آفتاب سوزان آب تولید می کند


در بسیاری از مناطق جهان میزان آب شیرین اندک است و تهیه آن نیز هزینه زیادی در بر دارد البته جوامع نزدیک اقیانوس ها و دریاها می توانند آب دریا را شیرین کنند اما انجام این کار نیز به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی در بسیاری از مناطق جهان میزان آب شیرین اندک است و تهیه آن نیز هزینه زیادی در بر دارد البته جوامع نزدیک اقیانوس ها و دریاها می توانند آب دریا را شیرین کنند اما انجام این کار نیز به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد.

به نقل از ویفروم، در فاصله دورتر از سواحل، غالبا تنها گزینه تولید آب آشامیدنی، متراکم کردن رطوبت جو از طریق خنک کردن و یا از طریق فرایندهایی است که انرژی زیادی نیاز دارند.

در برخی مناطق نیز از فناوری های غیرفعال حاصل نوسان دما بین روز و شب استفاده می کنند.

محققان سوییسی برای رفع این مشکلات یک دستگاه چگالنده برای کشورهای کم آب طراحی کرده اند که این امکان را فراهم می کند تا برای اولین بار در 24 ساعت بدون انرژی، حتی در آفتاب سوزان نیز در هر ساعت تا 0.

53 دسی لیتر آب در هر مترمربع تولید کند.

در حال حاضر، امکان استفاده از فناوری های منفعل مانند فویل های جمع کننده شبنم، تنها در شب امکان پذیر است اما دستگاه جدید با یک صفحه شیشه ای با روکش مخصوص که تابش خورشید را منعکس و گرمای خود را نیز از طریق جو به فضای خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاهی که در آفتاب سوزان آب تولید می کند

دستگاهی که در آفتاب سوزان آب تولید می کند