مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 06:002021-07-06اقتصادي

هشدار به دامداران همدان در خرید و فروش دام به سایر استان ها


دامداران هنگام خرید و فروش دام ها در خارج از استان نسبت به جلوگیری از بروز بیماری تب برفکی با دامپزشکی هماهنگ باشند.

- محمودرضا رسولی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه دامداران هنگام خرید و فروش دام ها در خارج از استان با مجموعه دامپزشکی هماهنگ باشند اظهار کرد: جلوگیری از بروز هرگونه بیماری از جمله تب برفکی و شیوع آن در بین دام ها در این راستا مورد توجه است.

وی با اشاره به استقرار عشایر در استان گفت: اکیپ های دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام های عشایر اقدامات لازم را انجام داده اند و در صورت مشاهده هر یک از دام های مشکوک به بیماری های واگیردار نظیر تب برفکی اقدامات جداسازی دام بیمار و واکسیناسیون سایر دام های سالم را انجام می دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان به ضدعفونی محوطه نگهداری دام ها در جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی اشاره کرد و ادامه داد: دامداران و عشایر در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به بیماری های دام، خصوصی در سطح شهر در حال فعالیت هستند نسبت به درمان دام بپردازند.

رسولی تب برفکی را یک بیماری ویروسی و واگیردار در بین دام های سبک و سنگین برشمرد و گفت: علائم این بیماری لنگش شدید، کاهش اشتها، کاهش تولید شیر و ایجاد زخم های دهانی و ریزش بزاق دهان است که دامداران در صورت مشاهده آنها باید به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به دامداران همدان در خرید و فروش دام به سایر استان ها

هشدار به دامداران همدان در خرید و فروش دام به سایر استان ها