مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 06:152021-07-06فرهنگي

گذر تاریخی سفیدآب قم تخریب نمی شود


گذر سفیدآب جزءِ آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است و این اثر تاریخی به هیچ وجه تخریب نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، عمار کاوسی با بیان این که گذار سفیدآب در سال 1388 به شماره 28808 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این گذر علاوه بر ثبت ملی در محدوده بافت تاریخی نیز قرار دارد و تابع ضوابط اختصاصی بافت تاریخی نیز می شود.

معاون میراث فرهنگی قم با اشاره به ابلاغ ضوابط اختصاصی و احیاء محدوده بافت تاریخی شهر قم ادامه داد: ضوابط بافت تاریخی از سوی محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهرام سرمست استاندار قم ابلاغ شده است و تمامی دستگاه های اجرایی قم به عنوان تکلیف قانونی، موظف به اجرای آن هستند.

وی گفت: محدوده بافت تاریخی – فرهنگی شهر قم حدود 315 هکتار وسعت دارد که در سال 1394 در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور نیز به تصویب رسیده است و احداث خیابان شهیدان برقعی و گذر تاریخی سفیدآب در محدوده بافت تاریخی قرار دارد.

وی با بیان این که طبق قانون هرگونه ساخت و ساز و صدور پروانه در محدوده بافت تاریخی نیاز به استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را دارد، تصریح کرد: از شهرداری قم انتظار می رود با توجه به تغییرات طرح خیابان شهیدان برقعی، ضوابط ابلاغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر تاریخی سفیدآب قم تخریب نمی شود

گذر تاریخی سفیدآب قم تخریب نمی شود