مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 06:202021-07-06اجتماعي

بررسی اجرام میان ستاره ای بوسیله یک ماهواره کوچک


از زمانی که یک جرم عجیب شبیه به سیگار برگ موسوم به اوموآموآ (Oumuamua) در سال 2017 از منظومه شمسی و نزدیک زمین عبور کرد، ستاره شناسان فرضیه های عجیبی نظیر اینکه یک سفینه از جانب بیگانگان است یا یک سیارک عجیب که از خارج از منظومه شمسی آمده، - از زمانی که یک جرم عجیب شبیه به سیگار برگ موسوم به "اوموآموآ"(Oumuamua) در سال 2017 از منظومه شمسی و نزدیک زمین عبور کرد، ستاره شناسان فرضیه های عجیبی نظیر اینکه یک سفینه از جانب بیگانگان است یا یک سیارک عجیب که از خارج از منظومه شمسی آمده، مطرح کردند و تاکنون نیز در حال بررسی و مطالعه آن هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ماهیت دقیق جرم عجیب میان ستاره ای موسوم به اوموآموآ (Oumuamua) به شکل یک راز باقی مانده است و تاکنون فرضیات زیادی درباره آن مطرح شده است.

اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که اگر یک ماهواره کوچک مجهز به بادبان های خورشیدی ساخته شود می تواند اجرام دیگر همانند جرم میان ستاره ای اوموآموآ را مشاهده و رصد کند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که ترکیبی از تاسواره و یک لایت سیل/بادبان سبک(که هر دو از فناوری های مورد استفاده در صنعت کاوش فضا هستند) می توانند در آینده به راحتی با یک جرم میان ستاره ای (ISO) قرار ملاقات بگذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اجرام میان ستاره ای بوسیله یک ماهواره کوچک

بررسی اجرام میان ستاره ای بوسیله یک ماهواره کوچک