مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 06:352021-07-06سياسي

به آن دلسوختگی که برای سردار سلیمانی انجام دادم باور داشتم


اگر آن دلسوختگی را برای سرباز مملکتم، زنده یاد سردار سلیمانی انجام دادم، به آن باور داشتم.

زیرا مردی نخبه مامور می شود کاری را انجام دهد، - محمود دولت آبادی، نویسنده معاصر کشورمان، شامگاه دوشنبه 14 تیرماه، به مناسبت روز قلم، میهمان نشست مجازی کلاب هاوس شد.

محمود دولت آبادی روز قلم را یکی از روزهای بزرگ در گذشته تاریخی ما خواند که باید گرامی داشته شود و گفت: اینکه در این دوره نویسنده گان و به ویژه جوانان آن را احیا می کنند، بسیار فرخنده و نیکو است.

دولت آبادی با اشاره به اینکه روز قلم، روز بعد از صلح است ؛ در تفسیر آن عنوان کرد: سیزدهم تیرماه (تیرگان) روزی است که آرش کمانگیر با پرتاب تیر مرزهای بین ایران و توران را مشخص می کند و در آن روز عملا صلح برقرار می شود؛ فردای این روز، روز قلم نامگذاری شده است و چنانچه در تمام دنیا نویسندگان و شاعران جدی، همیشه صلح را پاسداری کرده اند، من هم به تاسی از همه نویسندگان این جهان پرآشوب می گویم، روز قلم را به عنوان روز بعد از صلح گرامی می دارم.

نویسنده کتاب جای خالی سلوچ ارزش بالای قلم، نوشتن و نویسندگی و گرامی داشت آن را میراث گذشته گان ما و از زمان عمر خیام دانست و گفت: به نظر می رسد با وجود شخصیتی مانند خواجه نظام الملک، در وزارت آن امپراتوری بزرگ در زمان خیام، احتمالا روز قلم گرامی داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به آن دلسوختگی که برای سردار سلیمانی انجام دادم باور داشتم

به آن دلسوختگی که برای سردار سلیمانی انجام دادم باور داشتم