مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 07:052021-07-06اقتصادي

آغاز مرمت آرامگاه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان


رییس اداره میراث فرهنگی تویسرکان با اشاره به آغاز مرمت بنای آرامگاه حبقوق نبی(ع) گفت: تهیه طرح توسعه و مطالعاتی محوطه آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) با اعتبار 250 میلیون تومان در دست اقدام است.

- اسحاق ترکاشوند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به وجود 5 هزار و 600 کارگاه صنایع دستی در این شهرستان اظهار کرد: 8 هزار و 700 هنرمند در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: البته از بین این کارگاه های صنایع دستی در شهرستان، 4 هزار و 751 کارگاه مربوط به مبل و منبت که بسترساز اشتغالزایی برای 7 هزار 700 هنرمند به طور خاص در بخش منبت گلریز شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال جاری در حوزه صنایع دستی پیگیری ثبت جهانی منبت گلریز محسوب می شود.

وی در ادامه به آغاز عملیات مرمت بخش گنبدی آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) اشاره کرد و گفت: بخش گنبدی بنای آرامگاه حضرت حبقوق نبی(ع) با اعتباری بالغ بر 55 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی از ابتدای تیرماه امسال در راستای سیاست های کلی وزارت میراث فرهنگی با هدف حفظ و صیانت از آثار تاریخی واجد ارزش آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت آرامگاه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان

آغاز مرمت آرامگاه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان