مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 08:352021-07-06اقتصادي

6 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز تأمین آب/ قطع برق، آبرسانی را سخت کرده است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تأمین آب برای 6 شهرستان نیشابور، گلبهار، خواف، تربت جام، مشهدریزه و شاندیز در وضعیت قرمز قرار دارد.

- به گزارش، سید ابراهیم علوی با بیان اینکه 450 پروژه گذر از تنش آبی 1400 در خراسان رضوی در حال اجرا است، اظهار کرد: این تعداد پروژه شامل حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع و مخازن ذخیره برای تعدیل مشکلات ناشی از خشکسالی است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه ها، هزار و 236 لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهرها و 333 لیتر نیز به ظرفیت آب شرب روستاهای استان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی خواستار تخصیص 6 هزار و 319 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های در دست اجرا شد و گفت: برخورداری آبفا از 30 دستگاه ژنراتور دیزل برای تأمین برق اضطراری روستاهای تحت پوشش، ماکافی است.

وی با اشاره به خدمت رسانی این شرکت به 85 شهر و 2 هزار و 254 روستا در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: شرایط تأمین آب سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت ساکن در نقاط شهری و روستایی با توجه به کاهش بارش ها در سال آبی جاری و افزایش دما به میزان 6 درجه در قیاس با سال گذشته، بسیار سخت شده و این در حالی است که پیش بینی می شود گرمای هوا در سه ماه تابستان تشدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز تأمین آب/ قطع برق، آبرسانی را سخت کرده است

6 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز تأمین آب/ قطع برق، آبرسانی را سخت کرده است