مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 09:002021-07-06پزشكي

تهیه تصاویر 3 بعدی توسط میکروسکوپ ها 100 بار سریع تر شد


محققان برای تهیه تصاویر سه بعدی از سلول ها در لحظه و به صورت فوری، میکروسکوپ ها را بهینه می کنند و از آینه های چرخان برای این کار استفاده می کنند.

- محققان برای تهیه تصاویر سه بعدی از سلول ها در لحظه و به صورت فوری، میکروسکوپ ها را بهینه می کنند و از آینه های چرخان برای این کار استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، آنچه می توان با استفاده از تصاویر دو بعدی در مورد سلول ها آموخت، با محدودیت مواجه است، اما ایجاد تصاویر سه بعدی با وجود اینکه چیزهای بیشتری به ما می نمایاند، روندی طولانی است.

اکنون دانشمندان دانشگاه تگزاس ساوث وسترن (UT Southwester) دستگاه جدید، ساده و مقرون به صرفه ای ساخته اند که می تواند عکس های چند زاویه ای را ثبت کند و می تواند با همین میکروسکوپ های آزمایشگاهی موجود سازگار شود.

این تیم می گوید راه حل آنها که شامل قرار دادن یک واحد متشکل از دو آینه چرخان در مقابل دوربین میکروسکوپ است، 100 برابر سریع تر از تبدیل سنتی تصاویر دو بعدی به سه بعدی است.

در حال حاضر، این فرآیند شامل جمع آوری صدها عکس از یک نمونه است که سپس در یک برنامه نرم افزاری گرافیکی بارگذاری می شود و سپس محاسبات روی آن انجام می شود تا سه بعدی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه تصاویر 3 بعدی توسط میکروسکوپ ها 100 بار سریع تر شد

تهیه تصاویر 3 بعدی توسط میکروسکوپ ها 100 بار سریع تر شد