مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 10:002021-07-06بين الملل

توکیو: ما و آمریکا باید از تایوان حفاظت کنیم


«تارو آسو» معاون نخست وزیر ژاپن در یک سخنرانی در توکیو ادعا کرد که این کشور و آمریکا باید در کنار هم برای مقابله با حمله احتمالی چین از تایوان حفاظت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم هشدارهای ، پکن تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین می داند و بارها تهدید کرده که در صورت هر گونه اقدام سیاستمداران جدایی طلب این منطقه با حمایت کشورهای خارجی در اعلام جدایی از چین، با آنها مقابله خواهد کرد.

تارو آسو معاون نخست وزیر ژاپن روز گذشته در توکیو مدعی شد، در صورت تهاجم احتمالی چین به تایوان که می تواند تهدیدی موجودیتی باشد، ژاپن از حق توسل به دفاع دسته جمعی برخوردار خواهد شد.

این مقام ارشد توکیو البته تاکید کرد که مطلوب ترین گزینه این است که طرف ها (چین و تایوان) از طریق مذاکرات مستقیم به یک راه حل مسالمت آمیز دست یابند.

معاون یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن افزود: ما باید درباره وضعیت های مختلف فکر کنیم از قبیل اینکه ممکن است قادر نباشیم از تنگه تایوان عبور و مرور کنیم.

گفتن این موضوع که کدام یک تهدید موجودیتی است، دشوار است .

اظهارات تارو آسو در حالی مطرح شده که اخیرا روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز خبر داد، آمریکا و ژاپن در حال برگزاری رزمایش های نظامی مشترک برای یک سناریوی احتمالی درگیری با چین بر سر تایوان هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توکیو: ما و آمریکا باید از تایوان حفاظت کنیم

توکیو: ما و آمریکا باید از تایوان حفاظت کنیم