مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 10:202021-07-06اقتصادي

فعالیت صرافی های غیرمجاز در پوشش نام های مقدس/ درخواست آستان قدس برای پیگیری قضایی


فعالیت بدون ضابطه صرافی های غیرمجاز در بستر پلتفرم هایی همچون اینستاگرام و تلگرام باعث شده تا صرافی های جعلی گاهی با پوشش ارگان ها و نهادهایی که مورد اعتماد عمومی هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فعالیت صرافی های غیرمجاز در معاملات ارزی یک معضل نسبتاً قدیمی برای اقتصاد کشور محسوب می شود اما در پی افزایش فعالیت این صرافی ها در فضای مجازی، نهادهای انتظامی و امنیتی طی هفته های گذشته مجدداً در این باره هشدار داده و بار دیگر مخاطرات ناشی از همکاری با صرافی های غیرمجاز را به فعالان اقتصادی گوشزد کردند.

با مروری بر اخبار حوادث و جرایم در رسانه ها و جراید، با عناوین متعدد تخلفات ارزی مواجه می شویم که توسط صرافان متخلف در طول سال های گذشته و علی الخصوص در برهه تنگنای بحران ارزی و تحریمی انجام شده است.

فروش ارز تقلبی ، قاچاق عمده ارز ، نقل و انتقال ارز قمار و شرط‎ بندی ، خروج سرمایه و ارز به خارج کشور ، دستکاری نرخ ، کلاهبرداری و سرقت وجوه نقد از جمله این موارد است.

حتی برخی از اعضای کانون صرافان نیز به فعالیت آزادانه صرافی های غیرمجاز در کشور معترض هستند.

کامران سلطانی زاده رییس اسبق کانون صرافان و عضو فعلی این کانون، در ابتدای امسال ضمن اعلام اینکه حدود 1000 صراف و معامله گر ارزی غیرمجاز در سطح کشور در حال فعالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت صرافی های غیرمجاز در پوشش نام های مقدس/ درخواست آستان قدس برای پیگیری قضایی

فعالیت صرافی های غیرمجاز در پوشش نام های مقدس/ درخواست آستان قدس برای پیگیری قضایی