مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 10:302021-07-06بين الملل

پای موساد به افغانستان باز می شود؟/ هشدارهای یک کارشناس


طاهری کاردار و اولین مستشار و رایزن فرهنگی وزارت امور خارجه ایران در وزارت معارف افغانستان گفت: از این فضای به وجود آمده موساد دارد نهایت سوءاستفاده را می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ کاردار و اولین مستشار و رایزن فرهنگی وزارت امور خارجه ایران در وزارت معارف افغانستان گفت: یکی از حوزه ها با برای نقش آفرینی تهران می تواند ایجاد امنیت در مناطقی باشد که در حال حاضر مامن طالبان است و این می تواند بزرگ ترین ابتکار باشد و اگر جمهوری اسلامی ایران بتواند پلنی را ارائه کند که جنوب و جنوب شرق افغانستان که از حاکمیت دولت مرکزی بیرون آمده امن شود می توانیم در این حوزه پیروز خارج شویم و در نتیجه دولت مرکزی افغانستان هم بیشتر به سمت ما تمایل پیدا می کند.

عبدالمحمد طاهری در خصوص تحولات اخیر در افغانستان در پاسخ به این سوال که سیاست جمهوری اسلامی ایران را نسبت به این موضوع چگونه ارزیابی می کنید و اساسا میزان حضور در تحولات همسایه شرقی به چه میزان باید باشد، گفت: افغانستان در یک جایگاه بسیار سوق الجیشی مهمی قرار گرفته که با توجه به تهدیداتی که ما داریم اهمیت افغانستان برای ما صد چندان شده است.

ما هم از جهت زبانی، هم از جهت مذهبی و هم از جهت مرزهای مشترک با افغانستان تاریخ طولانی داریم که برخی از این ها را نمی شود از جمهوری اسلامی ایران جدا کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای موساد به افغانستان باز می شود؟/ هشدارهای یک کارشناس

پای موساد به افغانستان باز می شود؟/ هشدارهای یک کارشناس