مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 13:002021-07-06اقتصادي

نگاهی به قوانین خرید و فروش و شکار حیوانات غیرمجاز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، اگرچه خرید و فروش حیوانات در گذشته معمولا به دام های اهلی محدود می شد، اما حیوانات وحشی نیز بخشی از این بازار را تشکیل می دادند.

پرندگان، ماهی ها، خزندگان و گاه پستانداران چه به صورت زنده و چه پوست و اعضای بدن آنها در بازار خرید و فروش می شد و قوانین خاصی نیز برای محدود کردن این بازار وجود نداشت.

حیوانات زنده یا اعضای بدن آنها با اهداف مختلفی همچون اهداف تفریحی، درمان ها طب سنتی، موارد تزیینی و در بسیاری موارد خرافات بازار مخصوص به خود را داشتند.

با افزایش جمعیت و ارتقای دانش انسان درباره وضعیت جاندارن و خطر انقراضی که بسیاری از گونه ها را تهدید می کرد، قوانین محدود کننده و ناظر بر بازار خرید و فروش حیوانات، کم کم جای خود را در قوانین جاری کشورها باز کردند.

در ایران و از دهه 1330 با آغاز به کار کانون شکاربانی و نظارت بر صید ، قوانین مربوط به این حوزه تصویب شدند که برخی از این قوانین تا امروز نیز معتبر هستند.

تا پیش از بالنده شدن کسب و کارهای اینترنتی، بازارهای محلی خرید و فروش حیوانات از نظر فیزیکی مشخص بودند.

نقاط مختلفی که در شهرها، محل تجمع خریداران و فروشندگان حیوانات بود، بعضا زیر نظر نهادهای نظارتی قرار داشت و البته، بازارِ سیاه خرید و فروش حیوانات وحشی و ممنوعه نیز همچنان در پوشش باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به قوانین خرید و فروش و شکار حیوانات غیرمجاز

نگاهی به قوانین خرید و فروش و شکار حیوانات غیرمجاز