مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 تیر 1400 ساعت 20:002021-07-06فرهنگي

انتقاد از سانسور کتاب های علمی


میثم همدمی در بحث کیفیت کتاب های روانشناسی، ضمن انتقاد از سانسور کتاب های علمی، با بیان این که بسیاری از افراد برای این که نشان دهند رزومه دارند، - میثم همدمی در بحث کیفیت کتاب های روانشناسی، ضمن انتقاد از سانسور کتاب های علمی، با بیان این که بسیاری از افراد برای این که نشان دهند رزومه دارند، سراغ ترجمه می روند، می گوید: معمولا تالیف ها، ترجمه های گردآوری و وصله پینه شده هستند.

این روانشناس و مترجم کتاب های روانشناسی در گفت وگو با ایسنا درخصوص وضعیت کیفی و علمی کتاب های روانشناسی در سال های اخیر و مسئله کتاب سازی در این زمینه اظهار کرد: کتاب های خوبی در این زمینه در کشور ما وجود دارد؛ یعنی کتاب های خوبی در سال های اخیر منتشر شده اند.

منتها تعداد کتاب هایی که ضعف دارند، بیشتر است که این دلایل متعددی دارد.

او سپس با اشاره به دو گروه کتاب های روانشناسی افزود: بخشی از این ها کتاب های آکادمیک هستند، بخشی هم کتاب هایی هستند که مخاطب عموم را هدف قرار می دهند.

هر کدام از این ها ضعف هایی دارند که بعضا بین شان مشترک است، برخی از ضعف ها هم البته مختص کتاب هایی است که برای عموم منتشر می شوند.

همدمی با بیان این که ترجمه کردن کتاب یک جور کلاس گذاشتن شده است، گفت: بسیاری از افراد برای این که نشان دهند رزومه دارند، سراغ ترجمه می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از سانسور کتاب های علمی

انتقاد از سانسور کتاب های علمی