مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 02:552021-07-06اقتصادي

ضرورت رعایت تقویم زراعی برای حل مشکل کم آبی شالیکاران


تقویم زراعی جهاد کشاورزی با اصول علمی سازگار است و اگر آن را رعایت کنیم مشکلات بخش آبیاری کمتر خواهد شد.

- ، وحید خرمی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه اراضی کشاورزی در خارج از محدوده سد سفیدرود، سنتی آبخور هستند، اظهار کرد: این اراضی منابعی برای ذخیره ندارند و در حال حاضر مشکل ما این است که کشاورزان بالادست آب را مصرف کرده و به پایین دست نمی رسد البته مسیرهای انحرافی را در بالادست بسته ایم تا این مشکل تا حدودی حل شود.

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد کشاورزان طبق راهکارهای ارائه شده توسط جهاد کشاورزی کشت می کنند، افزود: کسانی که از تقویم زراعی عقب ماندند در کشت تأخیر دارند و اگر شرایط اجازه دهد حداقل هایی را روی کانال ها قرار می دهیم تا کشاورزان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تقویم زراعی امسال بهتر از سال گذشته رعایت شده است، اضافه کرد: تقویم زراعی جهاد کشاورزی با اصول علمی سازگار است و اگر آن را رعایت کنیم مشکلات بخش آبیاری کمتر خواهد شد.

خرمی با اشاره به وجود بیش از 454 ایستگاه پمپاژ آب در سطح استان، بیان کرد: حدود 300 حلقه چاه خارج از شبکه تأسیس شده و تمام تجهیزات در مدار است و استفاده می شود و هیچ چاهی خاموش نمانده و امیدواریم کشاورزان هم به یکدیگر کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت رعایت تقویم زراعی برای حل مشکل کم آبی شالیکاران

ضرورت رعایت تقویم زراعی برای حل مشکل کم آبی شالیکاران