مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 07:202021-07-07سياسي

بازدید ستاد نماز جمعه و حوزه الزهراء دهدشت از بناهای تاریخی بلاشاپور


به مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری حوزه الزهراء و ستاد نماز جمعه دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور بازدید به عمل آمد.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته عفاف و حجاب با همکاری حوزه الزهراء و ستاد نماز جمعه دهدشت از بناهای تاریخی بلادشاپور بازدید به عمل آمد.

معصومه شرعی زاده در این بازدید از بافت تاریخی بلادشاپور به عنوان شهر تاریخی در دل شهر دهدشت نام برد و اظهار کرد: بلادشاپور از بزرگترین آثار دوره صفوی به لحاظ اهمیت بافت تاریخی و وجود بناهای ارزشمند قدمت دیرینه ای دارد.

مسئول ستاد خواهران نماز جمعه دهدشت هدف از این بازدید را شناسایی و معرفی بناهای تاریخی از جمله (کاروانسرا- بقعه های متبرکه- حمام تاریخی- آب انبار- مسجد- آسباب و گورستان) عنوان و تصریح کرد: این بافت با توجه به قدمت بالای آن نقش بسیار مهمی در اقتصاد و تجارت زمان خود داشته است.

وی در ادامه صحبت های خود از برگزاری کارگاه آموزشی، تجلیل از بانوان اسوه حجاب، همایش پیاده روی، برگزاری حدیث کساء و ایستگاه صلواتی به عنوان بخشی از برنامه های هفته عفاف و حجاب در دهدشت نام برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ بلادشاپور نام بافت قدیمی شهر دهدشت در جنوب غربی ایران در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است؛ در سندی که از عصر شاه عباس صفوی در سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید ستاد نماز جمعه و حوزه الزهراء دهدشت از بناهای تاریخی بلاشاپور

بازدید ستاد نماز جمعه و حوزه الزهراء دهدشت از بناهای تاریخی بلاشاپور