مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 07:202021-07-07سياسي

نویسندگان اروپایی ابن سینا را مشهورترین دانشمند جهان می دانند


عضو هیأت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ابن سینا کمک های بیشماری به تاریخ و مردم جهان کرده و به قول برخی نویسندگان اروپایی بزرگترین و مشهورترین دانشمند جهان در تمام دوره ها تلقی می شود.

- ایسنا/همدان عضو هیأت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: ابن سینا کمک های بیشماری به تاریخ و مردم جهان کرده و به قول برخی نویسندگان اروپایی بزرگترین و مشهورترین دانشمند جهان در تمام دوره ها تلقی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر نجفقلی حبیبی در هجدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهای تاملی در قانون ابن سینا که صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به کتاب قانون یکی از کتاب های ابن سینا در زمینه پزشکی ، اظهار کرد: کتاب اول در باب کلیات طب و کتاب دوم قانون وارد بحث های تخصصی طب می شود و این کتاب نزدیک به هفتصد سال در مراکز علمی اروپا تدریس می شد.

وی با بیان اینکه بوعلی سینا در قانون به داروهای مفرده و گیاهی می پردازد، افزود: تقسیم بندی های ابن سینا در کتاب قانون بر مبنای فصل نیست بلکه بر مبنای کتاب است و در آن روزگاران به جای جلد اول از کتاب اول استفاده می شد که این سنت بعد از ابن سینا منسوخ شد.

حبیبی تصریح کرد: قانون به لحاظ این که در دایره علوم پزشکی کتاب جامعی است؛ اهمیت فوق العاده ای دارد و توانسته دیدگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسندگان اروپایی ابن سینا را مشهورترین دانشمند جهان می دانند

نویسندگان اروپایی ابن سینا را مشهورترین دانشمند جهان می دانند