مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 07:302021-07-07سياسي

تنبور باید به نام دالاهو ثبت بین المللی شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه دالاهو را خاستگاه تنبور در دنیا دانست و گفت: تنبور باید به نام دالاهو ثبت بین المللی شود.

- ایسنا/کرمانشاه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه دالاهو را خاستگاه تنبور در دنیا دانست و گفت: تنبور باید به نام دالاهو ثبت بین المللی شود.

بهرام فاضلی در مراسم رونمایی از سامانه بودجه ریزی عملیاتی که امروز(16 تیر) با حضور مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بااشاره به ثبت ملی تنبور دالاهو طی سال گذشته، اظهارکرد: امیدواریم با پیگیری های مسئولین استانی بتوانیم برای ثبت بین المللی تنبور به نام کرمانشاه و شهرستان دالاهو هم اقدام کنیم.

وی افزود: هرچند در کشورهای ترکیه و عراق هم تنبور همسان و همپای ما رواج دارد، اما خاستگاه تنبور در دنیا متعلق به دالاهو است، چراکه از دیرباز این هنر در بین مردم این منطقه رواج داشته و همه مردم این منطقه از کوچک گرفته تا کهنسال همه تنبور نوازی می کنند و در زمینه ساخت این ساز فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به فاصله زمانی چند هفته ای تا روز ملی کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد و پایان جنگ تحمیلی به عنوان روز ملی کرمانشاه در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنبور باید به نام دالاهو ثبت بین المللی شود

تنبور باید به نام دالاهو ثبت بین المللی شود