مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 07:502021-07-07اقتصادي

وجود 120 میلیون کارت بانکی و ماهی 4 میلیارد تراکنش


26 مرکز نوآوری فناوری های مالی در ایران وجود دارد و 87 درصد از موسسات مالی و اعتباری ایران دارای مرکز نوآوری مالی هستند.

- ضمن آنکه هم افزایی میان بانک ها و فین تک ها، شناخت اکوسیستم فین تک کشور و ارتباط با بازیگران آن در کنار حمایت از تمامی بخش های زیست بوم نوآورانه در کشور از مهم ترین اهداف این مراکز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهران محرمیان در وبینار تخصصی تأمین مالی نوآورانه برای پیشرفت فناورانه، نقش فین تک ها، ابزارهای مالی و نهادها که توسط پژوهشکده مطالعات و فناوری ریاست جمهوری با همکاری دانشگاه توکای ژاپن و حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه های بین المللی برگزار شد، با مروری بر رویکردهای بانک مرکزی در توسعه فناوری مالی گفت: در ایران 92 درصد از جمعیت بالای 15 سال، دارای حساب بانکی هستند که در این خصوص جزء کشورهای برتر هستیم.

بخش قابل توجهی از سرویس ها به واسطه حدود 120 میلیون کارت بانکی تراکنش دار انجام می شود و ماهانه حدود چهار میلیارد تراکنش محصول این سرویس دهی است.

وی که یکی از سخنرانان اصلی این وبینار بود با بیان اینکه سرانه پایانه های فروش در ایران به ازای هر 80 نفر یک پایانه است، افزود: در کشور، نسبت اسکناس به میزان نقدینگی 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 120 میلیون کارت بانکی و ماهی 4 میلیارد تراکنش

وجود 120 میلیون کارت بانکی و ماهی 4 میلیارد تراکنش