مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 07:502021-07-07اقتصادي

بدون مالیات بر عایدی سرمایه نمی توان تورم را کنترل کرد


کارشناس مالیاتی مالیات بر عایدی سرمایه را ابزاری موثر برای کنترل بازارهای غیرمولد دانست و یکی از ریشه های بوجود آمدن تورم را فقدان این قانون در کشور بر شمرد.

- ، وحید عزیزی در نشست مبانی و ضرورت های مالیات بر عایدی سرمایه که صبح امروز با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و فعالان این حوزه در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: اگر هدف اخذ مالیات را درست تبیین کنیم، خیلی از مسائل بعدی مانند تعدیل تورم و … نیز حل خواهد شد و اساساً مسئله مالیات بر عایدی سرمایه از تورم شروع نمی شود؛ بلکه یکی از ریشه های بوجود آمدن تورم نبود قانون مالیات بر عایدی سرمایه است.

این کارشناس مالیاتی افزود: سالهاست با پیدایش نگاه پول درونزا، نگاه قدیمی منسوخ شده است و اعطای تسهیلات رابطه مستقیمی با سودآوری بازارها دارد.

وی ادامه داد: در واقع مسئولین اگر بتوانند بازارها را مدیریت کنند، می توانند تقاضای تسهیلات را نیز کنترل کنند، چراکه به دلیل سود بالا و ریسک پایین چنین بازارهای غیرمولدی، در نهایت تسهیلات به این بازارها انتقال پیدا می کند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در سایر کشورها علاوه بر بر طرف کردن موانع تولید و کسب و کار، با اعمال قوانین مالیاتی در بازارهای غیرمولد، توازن در اقتصاد بر قرار شده است و تا زمانی که بازده دارایی ها تنظیم نشود، نمی توان تورم را کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون مالیات بر عایدی سرمایه نمی توان تورم را کنترل کرد

بدون مالیات بر عایدی سرمایه نمی توان تورم را کنترل کرد