مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 10:052021-07-07بين الملل

رایزنی های هیأت ایرانی در نورسلطان درباره روند صلح در سوریه


هیأت ایرانی در مذاکرات روند آستانه در شهر نورسلطان با هیأت های سوریه، روسیه، ترکیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل درباره تحولات سوریه و روند صلح در این کشور دیدار و گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه نشست های بین المللی برای ایجاد صلح و ثبات در سوریه، شانزدهمین نشست بین المللی روند آستانه با حضور هیـأت های سوریه، معارضه، کشورهای ضامن روند آستانه شامل ایران، روسیه، ترکیه و کشورهای ناظر شامل عراق، لبنان، از 16 تا 17 تیرماه سالجاری به مدت دو روز در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

  در اولین روز این نشست، هیأت جمهوری اسلامی به ریاست علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی با هیأت های سوریه، روسیه، ترکیه و گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدارها تلاش ها در زمینه ثبات سیاسی در سوریه، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  این کشور، تلاش برای برگزاری ششمین نشست کمیته قانون اساسی در ژنو، موضوع گذرگاه های مرزی، تحریم های آمریکا علیه سوریه و نیز موضوع بازداشت شدگان و سایر موارد ذیربط مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیأت جمهوری اسلامی ایران در این نشست ها مواضع خود مبنی بر مبارزه با تروریسم، کمک های بشردوستانه، ادامه تحریم ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی های هیأت ایرانی در نورسلطان درباره روند صلح در سوریه

رایزنی های هیأت ایرانی در نورسلطان درباره روند صلح در سوریه