مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 10:052021-07-07پزشكي

مرگ بافت های استخوانی، جدیدترین عارضه مرتبط با کرونا در هند


متخصصان در هند از بروز برخی موارد ابتلا به «نکروز آواسکولار» یا مرگ بافت های استخوانی به دلیل کمبود خون رسانی به استخوان در بین مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.

- متخصصان در هند از بروز برخی موارد ابتلا به نکروز آواسکولار یا مرگ بافت های استخوانی به دلیل کمبود خون رسانی به استخوان در بین مبتلایان به ویروس کرونا خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این بیماری که ممکن است به مرگ مبتلایان منتهی شود نگرانی متخصصان هندی را در پی داشته است.

پیش از این برخی موارد ابتلا به انواع قارچ در میان افرادی که به کرونا مبتلا شده بودند شناسایی شده بود اما حالا پزشکان احتمال داده اند عارضه ای جدید جایگزین آن شود.

نکروز آواسکولار یا مرگ بافت های استخوانی یک نوع بیماری است که در اثر اختلال در خون رسانی به استخوان ها ایجاد می شود و به گفته متخصصان در اغلب موارد به دلیل استفاده طولانی مدت از داروهای استروییدی (کورتون) پدید می آید.

تجویز داروهای استروییدی برای برخی مبتلایان به کرونا در هند عوارضی همچون ابتلا به انواع عفونت های قارچی را به دنبال داشت و حالا متخصصان این کشور از بروز یک بیماری دیگر ناشی از ابتلا به کرونا و استفاده از انواع کورتون خبر داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ بافت های استخوانی، جدیدترین عارضه مرتبط با کرونا در هند

مرگ بافت های استخوانی، جدیدترین عارضه مرتبط با کرونا در هند