مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 11:302021-07-07اجتماعي

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش دمای سه استان


سازمان هواشناسی با صدور هشداری از وجود موج گرما و رسیدن دمای هوای سه استان خوزستان، ایلام و کرمان به بیش از 50 درجه سانتیگراد خبر داد و نسبت به گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: از فردا تا جمعه (17 تا 18 تیر) وقوع دمای 50 درجه سانتیگراد به بالاتر در خوزستان، جنوب ایلام و شرق کرمان و روز شنبه (19 تیر) در خوزستان و جنوب ایلام پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی نسبت به گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هشدار داده و نسبت به مدیریت بهینه در مصرف انرژی به ویژه آب و برق، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در ساعات گرم روز، آبیاری مزارع در شب و اوایل صبح توصیه کرده است.

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی نیز درباره نفوذ سامانه بارشی همراه با کاهش دما آمده است: از امروز تا جمعه (16 تا 18 تیر) وقوع رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در استان های گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شد و احتمال جاری شدن رواناب، وقوع سیلاب محلی و نقطه ای و برخورد صاعقه در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

در چنین شرایطی اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام ها توصیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش دمای سه استان

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش دمای سه استان