مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 12:052021-07-07اقتصادي

از حقوق کارمند مالیات می گیریم، اما ثروتمندان مالیات نمی دهند


استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: نبود مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان یک اتوبان صاف و بدون سرعت گیر برای سوداگران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی ابراهیم نژاد استاد اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف امروز در نشست دایره شمول مالیات بر عایدی سرمایه در همایش نقد و بررسی طرح قانونی مالیات بر عایدی سرمایه بیان کرد: اولین سوال این است که مالیات بر عایدی سرمایه مالیات درستی است یا نه؟ وی ادامه داد: در ایران از سرمایه هایی که در مسیر تولید است، مالیات اخذ می شود و مطابق قانون 25 درصد از سود شرکت ها مشمول مالیات است و اضافه بر آن در ایران قیمت ها نیز توسط دولت کنترل می شود که در واقع این اتفاق هم یک مالیات مضاعف است.

این استاد اقتصاد افزود: با وجود دریافت مالیات از فعالیت های تولیدی، در مقابل سرمایه گذاری در سایر بازارها مانند مسکن، خودرو و.

یک اتوبان صاف است که هیچ گونه سرعت گیری هم ندارند.

ابراهیم نژاد ادامه داد: در ایران مسیر تولید جاده ای پر از سرعت گیر است؛ در حالی که سایر بازارها اتوبانی صاف و شسته رفته است و از این رو از باب توازن بین گزینه های مختلف سرمایه گذاری لازم است که مالیات بر عایدی سرمایه اجرا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از حقوق کارمند مالیات می گیریم، اما ثروتمندان مالیات نمی دهند

از حقوق کارمند مالیات می گیریم، اما ثروتمندان مالیات نمی دهند