مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 14:452021-07-07اقتصادي

هورالعظیم همچنان در کانون بحران


تصاویر منتشرشده اخیر از بی آبی در هورالعظیم و مرگ آبزیان، بسیاری را برانگیخته کرد اما آنچه به عنوان مسئله جدی در زمینه تبعات خشک شدنِ تالاب کمتر به آن اشاره شده، - آسیب جدیِ به دام و دامداران است.

خبرگزاری مهر - قاسم منصور آل کثیر نهادهای ملی و بین المللی با اشاره به مشکلات احتمالی در هورالعظیم اخطار دادند که عظیم ترین فاجعه آن را تهدید می کند و 20 سال از این اخطار می گذرد اما تاکنون کاری برای نجاتش انجام نشده است.

داستان زندگی آخرین ساکنان هورالعظیم وقتی به پایان نزدیک شد که با کشف و حفر میدان نفتی آزادگان و ساخت سد کرخه، قسمت بزرگی از تالاب هورالعظیم واقع در این ناحیه از بین رفت و با خشک شدن این تالاب تنها منبع اقتصادی مردم این منطقه دگرگون و باعث مهاجرت تعداد زیادی از هورنشینان به شهرهای مجاور شد.

مهاجرت به حاشیه شهرها علاوه بر فقر، موجب فقدان فرصت های لازم برای افراد و گروه ها شده و زندگی را دشوارتر می سازد که ازجمله این فرصت ها، دسترسی به امکانات آموزشی برای خوداتکایی، خود توانمندسازی، داشتن فرصت های شغلی با مزایای بالا و تحرک اجتماعی است؛ بنابراین در سال های گذشته شاهد تبعات مهاجرت هورنشینان به حاشیه کلان شهر اهواز و اسکان غیررسمی، زاغه نشینی و سکونتگاه های بی ضابطه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هورالعظیم همچنان در کانون بحران

هورالعظیم همچنان در کانون بحران