مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 15:352021-07-07سياسي

چرا ایران تصمیم به تولید سوخت سیلیساید گرفته است؟


نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن تشریح دلایل تصمیم ایران برای تولید سوخت سیلیساید، نگرانی های برخی از طرف های برجامی را مسموع ندانست و تصریح کرد: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، عصر سه شنبه 15 تیر ماه 1400 خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به این نهاد اطلاع داده که قصد دارد تا به تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا خلوص 20 درصد برای سوخت راکتور تحقیقاتی تهران بپردازد.

کاظم غریب آبادی  سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس نیز سه شنبه توضیحاتی در این خصوص ارائه و اعلام کرد که برنامه سازمان انرژی اتمی برای تولید یک صفحه سوخت سیلیساید برای استفاده در راکتور تهران، 9 روز قبل به اطلاع آژانس رسیده و بلافاصله امور عملیاتی آن آغاز شده است.

(اینجا بخوانید) در همین خصوص کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در خصوص تولید سوخت سیلیساید و نامسموع دانستن مواضع برخی کشورها در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

وی اظهار داشت که سالانه بیش از 800 هزار نفر بیمار در ایران، از رادیوداروهای سازمان انرژی اتمی که توسط راکتور تحقیقاتی تهران تولید می شوند، استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران تصمیم به تولید سوخت سیلیساید گرفته است؟

چرا ایران تصمیم به تولید سوخت سیلیساید گرفته است؟